31.7.10


Het komt allemaal goed, zijn de woorden die worden gebruikt als er echt geen kans meer is dat het ook werkelijk goed komt. Het wordt alleen gezegd om de ander gerust te stellen en de stilte te vullen. Toch vind ik het fijn dat er van dit soort opvul-zinnen bestaan, als je iets op moet zoeken waarvan je weet dat je het echt niet gaat vinden zeg je 'heb je een minuutje' wat je daarna zo lang kan laten duren als je maar wil, tot de ander met een andere oplossing komt. 'Ik zal kijken wat ik voor je kan doen' betekent ik ga het sowieso niet doen en als iemand zegt: 'Ja leuke broek, maar mij zal het denk ik niet staan' dan weet je dat de ander het eigenlijk geen mooie broek vind.
We kunnen wel doen alsof het heel erg is dat iedereen dit soort zinnen gebruikt, om de waarheid iets mooier te maken en de schuld van henzelf weg te halen. Maar eigenlijk is het gewoon heel handig, zo kan ik nu gewoon zeggen 'O, mijn batterij is op.' Terwijl in werkelijkheid ik gewoon geen zin meer heb om verder te bloggen. 'Even de oplader erbij pakk............ Uit.

No comments: