19.7.10

Het leukste van op vakantie zijn is het onbeschaamd kijken naar wat andere mensen doen. Dat doe je ook als je gewoon thuis in Nederland bent, maar in een ander land kan het toch nog net wat ongeremder. Gisteravond gingen we uiteten en ongeveer 5 meter van mij vandaan, precies in mijn gezichtsveld zat een gezinnetje. De man was nogal met zichzelf ingenomen. Terwijl de verveling er bij de vrouw afdruipte. De man en de vrouw hadden beide even veel gelijk. De man had het recht trots te zijn, want hij had een mooie vrouw en twee mooie zonen. De vrouw had daarentegen ook rede om verveeld te zijn ze had een lelijke man, die op een nare manier de hele tijd foto’s van haar maakte terwijl zij dan op allerlei manieren moest gaan zitten, echt een spontane foto was het in iedergeval niet meer. En haar twee zoontjes waren de enige reden dat ze nog bij de man bleef. De man vertelde allemaal wilde verhalen waar hij zelf de hoofdrol in speelde en de vrouw knikte af en toe wat. Het zag er pijnlijk uit, een scheiding brandde boven hun hoofd.

Iets meer naar links zat in mijn ogen een nog maar net bestaand stelletje, of misschien was het nog maar de eerste date. Ze waren allebei rond de 35, ze waren in iedergeval geen 30 meer, maar 40 zou een belediging zijn. Ze wiebelde allebei met hetzelfde been en hielden hun eigen handen allebei op dezelfde manier geklemd voor hun gezicht. De man fluisterde een interessant verhaal over vroeger en hoe hij door zijn puberteit was gekomen, terwijl de vrouw aandachtig luisterde en giegelde om zijn grapjes. Toen ze even later eten kregen en de vrouw toch wel heel gemakkelijk en oncharmant te werk ging met der stukken kip, ben ik mijn theorie iets gaan bijschaven en besloot ik dat ze elkaar toch al heel lang kende, maar ze waren nog steeds even verliefd als 10 jaar geleden.

Voor me zitten mijn vader en mijn broetje, naast mij mijn moeder. We vechten elke keer als we uit eten gaan om de beste zitplek (de plek waar je het beste zicht hebt op alles wat er om je heen gebeurt) en ik heb deze keer gewonnen!

No comments: