5.9.10

Ik ga morgen voor het eerst (echt dit is een 'once in a lifetime'-momentje) alleen met de trein. En ik wil nu graag zeggen dat ik het helemaal niet spannend vind en dat ik weet dat ik dit allemaal wel aan kan. Maar dat is in werkelijkheid niet waar. Ik vind het reuze spannend en ik weet ook zeker dat ik van het ene probleem op het andere ga stuiten. Om te beginnen moet ik mijn ov-chipkaart nog steeds activeren, het zal inderdaad allemaal wel reuze handig zijn die pasjes en het is vast ook heel logisch dat iedereen die er geen heeft er zo jaloers mee om gaat. Maar ik zou echt niet weten wat ik met het plastic pasje met een lelijke foto van mezelf erop moet?! Daarna stap ik op de trein, op station Olst. Nou ja dat moet nog lukken, het is en blijft namelijk Olst zo ingewikkeld kan dat niet zijn.
Als ik dan eenmaal aangekomen ben in Zwolle heb ik driekwatier de tijd om mijn school te vinden. Ik hoop dat ik ondanks alle heisa mezelf dan trakteer op een koffie en misschien kan ik zelfs mijn stress-misselijkheid een beetje wegdrukken en wat lekkers halen. Liefde begint nu eenmaal met van jezelf houden haha, ja ik ben ook van plan de ware tegen te komen op mijn ontdekkingsreis naar Hogeschool Windesheim. Haha oke niet.
Dan begint de ellende pas echt ik heb een reis te voet van 20 min. op de planning. Alle slimme mensen gaan waarschijnlijk vanaf dat moment met de bus, maar ik heb besloten te gaan lopen ... 'WAAROM?' dat vraag ik mijzelf nu ook af.
Het zijn niet eens de 20 min. die me het meest dwars zitten, het is vooral dat ik de weg niet weet. Mijn moeder is heel lief geweest en heeft een plattegrondje voor me afgedrukt, maar als je mij vraagt de zuidoostelijke richting aan te wijzen kom ik niet veel verder dan 'ik zou het echt niet weten'.
Waarschijnlijk raak ik dus nog 10x de weg kwijt en beland ik uiteindelijk gewoon weer in mijn eigen achtertuin... Maar nee we houden de moed er in.
Als het goed is en alles loopt zo ongeveer naar wens, ben ik dan alsnog ruimschoots op tijd. Stap ik na 7 uur weer even vrolijk de school uit en begint de ellende weer van voor af aan.
ps: ik vergroot de foto's morgen x.

2 comments:

Between Venus and Saturn said...

good luck honeybabe!

phebe said...

ah popje toch! het komt vast dikvoormekaar, haha. ik geloof in je!